Boekentip: Een nieuw begin – Nora Roberts

Boekreview Een nieuw begin - Nora Roberts

‘Een nieuw begin’ geschreven door Nora Roberts is het ideale boek om de prille winterdagen mee te vullen.

Het hoofdpersonage

Het verhaal gaat voornamelijk over Reece die zoals de titel zegt opnieuw wil beginnen op een plaats waar niemand haar kent. In het verleden maakte ze een traumatische gebeurtenis mee waarvan je de details pas na verloop van tijd te weten komt. Ze ontvlucht daarom haar thuisstad Boston en gaat rondtrekken doorheen de VS. Ze blijft nergens voor een lange tijd, tot ze in het fictieve dorpje Angel’s Fist in Wyoming aankomt. De prachtige natuur met de besneeuwde bergen op de achtergrond spreken Reece heel erg aan. Ze vind ook meteen werk in een wegrestaurant in de kleine gemeenschap. Alles gaat eigenlijk goed, hoewel ze nog steeds last heeft van angstaanvallen, en ze heeft de neiging om in het stadje te blijven. Tot het niet meer goed gaat…

Het verhaal (geen spoilers)

Op een dag wanneer ze in haar eentje gaat wandelen in de bergen, is ze getuige van een moord. Van op een berg ziet ze in de verte hoe een man een vrouw wurgt. Deze gebeurtenis brengt oude herinneringen terug. Helemaal overstuur vertelt ze haar verhaal aan de politie, maar al snel blijkt dat niemand haar gelooftBehalve Brody dan. Hij is een schrijver die ook al lange tijd geleden een grote stad heeft ingeruild voor het kleine dorpje. Reece wordt door de onzekerheid geconfronteerd met haar eigen nare herinneringen. Toch blijft ze geloven dat ze zich de moord niet heeft ingebeeld.  Ze geeft niet op om de dader te vinden, zelfs wanneer die dader haar probeert te doen geloven dat ze gek is door tal van psychologische spelletjes met haar te spelen.

Aangezien Brody haar steunt tijdens alles en in haar blijft geloven, groeien de twee naar elkaar toe. Dat de twee een koppel zullen vormen, weet je eigenlijk al door de achterflap te lezen. Dat element is dus voorspelbaar, maar de rest is dat zeker niet. Er hangt eigenlijk doorheen het hele boek een grote spanning omdat je wilt weten wie de dader is. Iedereen is verdacht en tegelijkertijd niemand omdat het om zo een kleine gemeenschap gaat waar iedereen elkaar kent. Uiteindelijk blijkt het de persoon te zijn van wie je het het minst verwacht.

Lees je dus graag boeken waar spanning en romantiek in de juiste dosis gecombineerd zijn? Dan is dit boek zeker een aanrader!

Op zoek naar meer boekentips? Lees dan ook deze blogposts:

Volg mij op Facebook en Instagram om updates te krijgen van mijn blog!